Bernstein, Boeing hisselerini gelişen görünüm nedeniyle Al’a yükseltti
Investing.com — Bernstein, Boeing (NYSE:BA) hisselerini Piyasa Performansı’ndan Üstün Performans’a yükseltti. Hem ticari hem de savunma birimlerinde daha net bir büyüme yolu görüldüğünü belirterek fiyat hedefini 181 dolardan 218 dolara çıkardı.
Douglas S. Harned liderliğindeki analistler bir notta şöyle dedi: “Boeing şu anda Ocak 2024’teki Alaska uçağı kapı tıkacı kazasından önce beklediğimiz büyüme yörüngesi için gereken ilerlemeyi kaydediyor.”
Harned şunları ekledi: “Tüm risklerin ortadan kalktığını varsayamasak da, FAA’nın yüksek denetiminden sonra Boeing Ticari Uçaklar (BCA) 2023’e göre çok daha sağlam bir yolda olmalı.”
Boeing’in hisseleri Pazartesi günü piyasa öncesi işlemlerde yaklaşık %2 yükseldi.
Bu yükseltme, Boeing’in ticari operasyonlarında istikrar belirtilerini takip ediyor. Bernstein, şirketin Temmuz ayına kadar aylık 38 adet 737 MAX üretim hızına ulaşmasını bekliyor. Bu seviye, yönetimin rehberliğiyle tutarlı.
Yıl sonuna kadar aylık 42 adede daha fazla hız artışı gelebilir. Aynı zamanda 787 programı da ısı değiştirici ve kalite sorunları çözüldükçe ikinci yarıda aylık yedi birime çıkma yolunda ilerliyor.
737-7 ve 737-10 sertifikaları endişe kaynağı olmaya devam etse de, Bernstein herhangi bir gecikmenin daha geniş teslimat takvimini önemli ölçüde değiştirmesinin pek olası olmadığına inanıyor.
Savunma tarafında da Boeing’in görünümü iyileşiyor. Son F-47 kazanımı, Boeing Savunma, Uzay ve Güvenlik (BDS) için bir ilerleme işareti. Bu, yıllarca süren düşük performans ve tekrarlayan masraflardan sonra güvenilirliği yeniden sağlayabilir.
Harned şunları yazdı: “Boeing’in F-47 kazanımı, sabit fiyatlı geliştirme riski eklemeden savunma işini canlandırıyor.” Analist ayrıca Boeing’in aday olarak kaldığı F/A-XX rekabetinde yakın bir ödül olasılığına da dikkat çekti.
Riskler devam etse de, gümrük vergisi zorlukları ve Çin’e durdurulan teslimatlar dahil olmak üzere Bernstein bu zorlukların yönetilebilir olduğuna inanıyor.
Uçak üreticisi bu yıl gümrük vergilerinden 400 milyon dolarlık bir etki tahmin ediyor. Çinli taşıyıcılara gönderilmesi planlanan yaklaşık 50 teslim edilmemiş uçak ise diğer müşterilere yönlendirilebilir.
Harned şöyle dedi: “Çin’e teslimatların durması olumsuz, ancak en kötü durumda bu uçaklar kolayca yeniden pazarlanabilir.”
Bununla birlikte, Bernstein, beklenenden daha yüksek BCA maliyetleri ve gümrük vergisi baskıları nedeniyle yakın vadeli kazanç tahminlerini düşürdü.
Uzun vadede görünüm daha umut verici görünüyor. Daha güçlü serbest nakit akışı projeksiyonları ve planlanan 10,5 milyar dolarlık Jeppesen satışının ardından gelişen likidite bu görünümü destekliyor.
Analistler şunları söyledi: “Uzun vadeli hikaye, altı ay öncesine göre çok daha az riskli.”
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.